Tuesday 18 March 2014

"Ainuke murettekitav asjaolu oleks, et aeg liigub lineaarselt ja seega jõuab iga päevaga lõpp lähemale." ehk praktikantide muljed vol. 2

Minu töövarjupäeva musta värvi juristiriietus
 ja tähtis Lextalist saadud
must juristivihmavari
Sügisel käisin töövarjuks Baltikumi juhtivas advokaadibüroos Lextal ning kogemus oli fantastiline. Minuga oldi väga sõbralikud ning tegevust jagus. Sain väga palju teada advokaadi elukutsest ning ka ise probleeme lahendada, osaleda koosolekutel jne - aga, mul on konfidentsiaalsusleping... ;) Kaaspraktikantidega saime ka hästi läbi. Büroo on uhke, suur ja luksuslik, täis kunsti ning läbimõeldud ehitusega. Lextalis on väga hea kohv ning PALJU-PALJU KOMMI NING KÜPSIST :) Niisiis, on minu südameasi, et praktikant, kes Lextalis juristipraktikal on, oleks väga arukas ning pädev, jätaks hea mulje ning saaks ka ise head kogemused ja elamused. Paistab, et see on ka õnnestunud. Lasin Oliver Graubergil kirjutada tema muljetest.






Oliver:

Oliver Grauberg rahvusvahelisel Mudel Euroopa Parlamendil
Alles nädala algus ja juba üle ootuste fantastiline kogemus. Olen hetkel väga rahul ja ootan järgmist hommikut. Ainuke murettekitav asjaolu oleks, et aeg liigub lineaarselt ja seega jõuab iga päevaga lõpp lähemale.Lühidalt olen siiamaani tegelenud seinast seina juhtumitega (ainult nii täpselt ilmselt kirjeldada tohingi), neid analüüsinud ja hiljem pakkunud ja arutanud põhilisi vaidlusküsimusi Lextali vandeadvokaatide ja juristidega. Tasuta. See harjutus on juba sisuliselt mulle nii palju juurde andnud, näiteks purustatud illusiooni must-valge olukorra olemasolust või andnud põgusa arusaama sellest, millele tuleks õigusvaidlustes tähelepanu pöörata. Aga see on kõigest jäämäe tipp. Tundidepikkused vestlused õigusteaduse tippspetsialistidega omavad ka teist õpetustasandit. Näiteks mis on eduka advokaadi eeldused, missugust mõttelaadi ta hoidma peaks ja mis on üldse tema fookus. Loomulikult ka mis pataljoni oleks kõige targem aega teenima minna. 

Kõige väärtuslikum mulle aga on isiklik emotsioon. Ma olen tundud ennast siiamaani selles keskkonnas väga mugavalt. Suhelda ülimalt intelligentsete ja sõbralike inimestega; otsida kahtlaseid argumente, tõestusi ja hinnanguid mitte kirjandustekstidest, vaid reaalses elus toimunud sündmustest ning siis näha tulemust mitte eKoolis, vaid kohtuotsustes; teha spontaanseid visiite Riigikokku; vaadata bürooaknast üle vanalinna... tunnen aina kindlamalt, et vähemalt mingi osa oma elust tahan ma sellega siduda. Just seda kinnitust ma sellelt praktikanädalt otsima tulingi. Seega tahan juba praegu kiirelt tänada Praktikumi ja eelkõige Lextali selle kõige võimaldamise eest. Hakkan nüüd ettevalmistuma homseks "komandeeringuks" Tartusse (Liisa: Oliver läheb Lextaliga Tartusse).

No comments:

Post a Comment