Monday 30 December 2013

Kuidas tiim Praktikum kohtus

Alustades alustatakse ikka algusest.
  
 Naiste seas on levinud ütlemine, et tuleb leida mees, kes on ilus, mees, kes on tark, mees, kes on naljakas, mees, kes on rikas, ning siis teha kindlaks, et need mehed üksteist ei tunneks. Minu ja poiste ENTRUM-i tiimis Praktikum on sesosas palju asju teisiti:
  
1) kõik poisid on ilusad
2) kõik poisid on targad
3) kõik poisid on naljakad
4) kõik poisid tunnevad üksteist
5) asjad toimivad

 Aga... sellegi poolest kombineerime me oma töös üksteise erinevaid häid omadusi. Mina, härra Matemaatika ehk mees Keilast (Ander Hindremäe), härra Harvard (Timothy H. C. Tamm), kes ühes minuga on pärit Tallinnast, kaksikud Duracelli jänes (Ragnar Lusmägi) ja Poliitik (Rainer Lusmägi) Paidest kohtusime kõik väga mõistust edendavates tingimustes.

Härra Matemaatikaga käime me ühes koolis ja temaga esimest korda kohtudes tuvastas minu detektor kohe temas intelligentsi. Eelmine aasta alustasime mõlemad õpilasfirmadega. Mina ja mu naised tegime kiirkohtingufirma KELM, mis võitis enim meediakajastust pälvinud õpilasfirma tiitli, Eesti Arengufondi eripreemia ja 3. koha Eesti arvestuses. Ander alustas ühes oma poistega firmaga Soundlock, mis tootis kõrvaklappe, mille kaks haru saab lukuga kinni tõmmata nii, et kõrvaklapid ei lähe pusasse. Lisaks eripreemiatele on avalik saladus, et nad jäid napilt esikolmikust välja. Härra Harvardiga käisime me mõlemad väitlusturniiril ja oleme nüüd ka ühiselt tiimis väidelnud. Lusmägidega kohtusin mina Eesti Mudel Euroopa Parlamendil (MEP). Harvard oli ka seal. Poliitik oli minuga ühes majanduskomisjonis ja ühe pausi ajal sattusime vestlusesse Duracelli jänesega, kes siis tundus mulle veel väga tagasihoidliku poisina. Igatahes, MEP on selline tore üritus, kus moodustatakse komisjonid, arutatakse ühiselt vastavalt oma teemale poliitilisi probleeme, leitakse ühiselt lahendusi, pannakse need kirja resolutsiioni (Peene sõnastusega dokument), kaitstakse üldkogul kõigi osalejate ees ning saadakse hinnang, kas see dokument sobib või mitte. Kirjeldasin seda nüüd väga kuiva ja igava poliitilise mullina, aga tegelikult see on väga-väga huvitav. Lusmägidest olin juba tegelikult varem kuulnud. Nad müüsid kitarritarvikuid üheksasse Euroopa riiki ning Jaapanisse ja võitsid õpilasfirmade võistlusel 2. koha. Obi-Wan Kenobi (Margus Rinkiga), meie mentoriga, oli poistel au ennem kohtuda kui minul. Seal Eesti Energia juhatuses peab ikka kõvasti energiat olema, sest see mees näeb küll vähemalt 10 aastat oma tegelikust vanusest noorem välja. Vähemalt 10. Ta on olnud väga toetav, abivalmis, sõbralik ning andnud meile häid nippe.
  
Lugesin Bushi arusaamatut käekirja :)
Iga ettevõtmise puhul loevad kõige rohkem inimesed. Õigete inimestega saavad asjad tehtud ja saavad tehtud hästi. Meie meeskonnas (tiimis, et olla võrdõiguslik - poistele meeldib seda vahel rohkem rõhutada kui mulle) on väga-väga-väga-väga asjalikud, aktiivsed, saavutustega ja tublid inimesed. Ausalt öeldes, otsus ENTRUM-is osaleda oli minu jaoks väga kiire. Tulime kevadel Lusmägide ja härra Matemaatikaga parimate õpilasfirmade kohtumiselt Ansipiga. Poliitik mainis mulle ENTRUM-it ja ma olin kohe huvitatud. Üks edu valemeid ongi end ümbritseda tarkade inimestega, kes on sinust paljudes asjades targemad. Olen üpris kindel, et ka mina toon turunduse osas meie tiimi lisaväärtust.

 Tegime juba ära turu-uuringu ja saime teada, et väga palju inimesed on huvitatud sellest, millega meie MTÜ, mille me 19. detsembril ära registreerisime, tegeleb. Vahendame praktikakohti juhtivatelt ettevõtetelt asjalikele keskkooliõpilastele. Meil on juba oma Facebooki leht www.facebook.com/praktikumeesti ja koduleht www.praktikum.ee. Mulle meeldib väga meie stiilne logo, milles kohver sümboliseerib praktikaga saadavat kogemustepagasit.

Meil on suurepärased koostööpartnerid La Muu, Imeline Ajalugu, Imeline Teadus, Director Meedia, National Geographic Eesti ja Ruupor. Aga meie plaanid on juba palju suuremad kui senised saavutused, kuid neid ma veel ei paljasta. Te veel kuulete meist, seda ma luban. 
  
Mind ei ole tegelikult samuti nimeta jäetud. Mina olen turundusvaldkonnaga tegelemise ja ilmselt ka endise kiirkohtingufirma pidamise tõttu Professionaalne Sebija. Ja Professionaalsel Sebijana ütlen ma nüüd lõpuks sellise soovituse, et jookske vallalistele musketäridele tormi ;)

#superaasta

No comments:

Post a Comment